wtorek, 5 kwietnia 2016

BOŻE MIŁOSIERDZIE




3. 04. 2016

M.
Witaj Ewo jeszcze raz:-)

E.

Witaj:-)

M.
Rok temu, a dokładnie 12. 04. 2015, zaczęłaś pisać 
swój pierwszy „BLOG”. 
Dużo napisałaś od tamtego czasu… . 
Porozmawiamy dziś trochę o „MIŁOSIERDZIU BOŻYM”?

E.
Tak:-). Powstała nawet niewielka książeczka…, 
na ten temat„Nadzwyczajny Rok Święty Miłosierdzia” 
(napisana przez Osoby duchowne), 
ale nie o niej dziś będzie mowa.

Pisałam już kiedyś na „BLOGU”, że słowo „MIŁOSIERDZIE” składa się z 12- liter…

M.
Cyfra ta kojarzy mi się się z 12- Apostołami.

E.
Ciekawe skojarzenie…, a skoro powiedziałeś o cyfrze „12”, 
to ja powiem na początku o cyfrze „1” i „2”. Cyfra „1” 
mówi mi, że „jest jeden Bóg.”

Cyfra „2” przypomina mi najważniejsze przykazania:

„Będziesz miłował Boga z całego serca swego, 
całej duszy swojej i ze wszystkich myśli swoich,
a bliźniego swego jak siebie samego”.

Sumując te dwie cyfry do siebie- da nam cyfrę…?

M.

„3”, ponieważ:

1 + 2 = 3


Czy tak?

E.
Tak, a teraz powiedz- z czym kojarzy się Tobie cyfra „3”, …?)

M.
Cyfra „3” przypomina mi o „Trzech cnotach Boskich”:

                1. Wiara. 
                2. Nadzieja. 
                3. Miłość.
    Przypomina mi też o „Najważniejszych dobrych uczynkach”:

      1. Modlitwa. 
      2. Post. 
      3. Jałmużna.

Mam nadzieję, że dobrze;-)

E.
Dobrze, dobrze:-), a mnie mówi jeszcze o tym, 
że są trzy Osoby Boskie:

Bóg Ojciec, Syn Boży i Duch Święty.

Ale mówi mi jeszcze o czymś- o czym tak wprost nie pisałam.  
Mówi mi o - „Ostatecznych rzeczach człowieka”:

1. Śmierć. 2. Sąd Boży. 3. Niebo albo piekło.

E.
To na razie tyle…, za chwilę spotkamy się w innym „poście”.

Prosiłeś, aby umieścić zdjęcie jednej z moich potraw. Ok:-).  
I nie dla księży to zrobię, ale dla Ciebie i dla mego Brata
- Pana Jezusa. Mam nadzieję, że wtedy spróbował  ten posiłek, 
a jak nie- to kiedyś Mu taki zrobię. To też ryba, ale w innej
postaci - karp w galarecie (na zdjęciu jeszcze przed 
zalaniem…, galarety).

M.
Masz rację EwoJadłem i bardzo mi smakowało:-).
Dziękuję i do usłyszenia;-)

E.
Do usłyszenia:-). I jeszcze zdjęcie....



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz